Wednesday, February 1, 2023

Iglesia Santa Comba de Bande Paper Model In 1/100 Scale
by Secanda Models

This stuning paper model in 1/100 scale of the Iglesia Santa Comba de Bande was created by my friend, the great French designer and modeler Secanda. 

About this model he says: - "The church Santa Comba de Bande is a small Spanish church from the Visigothic period. Its plan is in Greek cross. Despite its respectable age (it is dated from the 7th century) its state of conservation is remarkable. All the roofs of the model are removable in order to observe the inner layout." 

"Many thanks, Secanda, for more one great model! Greetings from Brazil to France!" - Mauther 

The entire model takes up seven printed sheets, but the PDF is made up of 20 sheets. The remaining thirteen leaves contain the history of this ancient church (in French and English) as well as instructions. 

The model is 1/100 scale and for sturdy construction, Secanda recommends printing on 120 or 160 weight paper. 

Some curiosities about Secanda and his creative process, in his own words: - "Secanda means "stuff to cut" in Latin language. I use just an old basic multilayer photo editor, that I use as a paper with pencil and compass. 

I don't use 3D editors because first I don't know at all how to use them and then I don't like very much the paper models made only with 3D tools.  For my taste, they look often as nightclub mirror balls...For my taste again, it's better to feel the hand of the drawer even if the result is rougher and less perfect. 

However the real reason is maybe I'm too lazy or too stupid or too old, or the three in the same time, to learn how to use a 3D editor."

Este impressionante modelo de papel na escala 1/100 da Iglesia Santa Comba de Bande foi criado pelo meu amigo, o grande designer e modelista francês Secanda. 

Sobre esse modelo ele diz: - "A igreja Santa Comba de Bande é uma pequena igreja espanhola do período Visigótico. Sua planta é em cruz grega. Apesar de sua respeitável idade (é datada do século VII) o seu estado de conservação é extraordinário. Todos os tetos do modelo são removíveis para observar o interior layout." 

"Muito obrigado, Secanda, por mais um belo modelo! Saudações do Brasil à França!" - Mauther 

O modelo todo ocupa sete folhas impressas, mas o PDF é composto de 20 folhas. As treze folhas restantes contém a história dessa antiga igreja (em francês e inglês) e também as instruções. 

O modelo está na escala 1/100 e para uma construção resistente, Secanda recomenda a impressão em papel de gramatura 120 ou 160. 

Algumas curiosidades sobre Secanda e seu processo criativo, nas palavras do próprio: - "Secanda significa "coisas para cortar" em latim. Eu uso apenas um velho editor de fotos básico multicamadas, que uso como papel, lápis e compasso. 

Eu não uso editores 3D porque primeiro eu não sei como usá-los e eu não gosto muito dos modelos de papel feitos apenas com ferramentas 3D. Para o meu gosto, eles parecem frequentemente com bolas espelhadas de discoteca Na minha opinião novamente, é melhor sentir a mão no desenho, mesmo se o resultado for mais rude e menos perfeito. 

No entanto, a verdadeira razão é que talvez eu seja muito preguiçoso ou muito estúpido ou muito velho, ou os três ao mesmo tempo, para aprender como usar um editor 3D."


Link:
Iglesia.Santa.Comba.De.Bande.Paper.Model.In.1/100.Scale.by.Secanda.Models


More Architectural Original Paper Models by Secanda related posts:








No comments:

Post a Comment